Praktijkvisie en samenwerking

Er zijn recent veel patiënten bijgekomen op de praktijk. Zowel voor onze gekende als voor de nieuwe patiënten staat in dit document onze praktijkvisie om een optimale samenwerking tussen arts en patiënt te bekomen.

Wij zetten er op in om zoveel mogelijk afspraken te voorzien die online beschikbaar zijn. Indien u online geen afspraak meer kan maken, kan u in de voormiddag bellen naar onze secretaresse om te horen of er alsnog een mogelijkheid is om op afspraak langs te kunnen komen.

Voor huisbezoeken vragen we u om voor 10u te bellen zodat we deze goed kunnen inplannen. Om bij een dringend medisch probleem tijdig ter plaatse te kunnen zijn, hebben we het gebied waar we huisbezoeken doen moeten beperken tot de aangrenzende gemeenten van Oelegem: Broechem, Ranst, Schilde (niet ’s Gravenwezel), Massenhoven en Zandhoven tot aan de Liersebaan.

Indien u geen afspraak meer hebt kunnen maken, kan u voor dringende problemen op de vrije raadpleging terecht van 18-19u.

We voorzien een kwartier tijd per patiënt. Zoals u weet, vragen we om per raadpleging één probleem te bespreken. Het is echt onmogelijk om verschillende grote problemen deskundig te behandelen op de voorziene tijd.

Indien u met meer dan één persoon op raadpleging komt, vragen we u om per persoon een afspraak te maken. Dit kan uiteraard wel aansluitend gebeuren, zodat u toch tegelijk binnen kan. Zo voorzien we voldoende tijd om elk probleem grondig te bekijken en te bespreken.

Indien u voor een gesprek op raadpleging komt, vragen wij u dit telefonisch af te spreken zodat er voldoende tijd kan worden voorzien (meestal een half uur). Aangezien een gesprek aanzienlijk meer tijd vraagt, zal er ook een dubbele raadpleging aangerekend worden. Het RIZIV laat ons niet toe om 2 getuigschriften voor één consultatie te schrijven. Ook een raadpleging voor een schuldsaldo-verzekering, vragen we om telefonisch af te spreken. Voor een dergelijke verzekering moeten er erg veel zaken onderzocht worden. Vaak is er ook nog een bloedonderzoek nodig. Daarom voorzien we een half uur voor een dergelijke raadpleging. Dit is meestal op kosten van de verzekeringsinstantie.

We stellen helaas vast dat er regelmatig patiënten zijn die niet op hun afspraak komen opdagen. We vragen om uw afspraak te annuleren als u door onvoorziene omstandigheden verhinderd bent. U kan dit online doen tot 2 uur voor uw afspraak. Indien nodig mag u hiervoor ook het nummer van de noodtelefoon gebruiken. Indien u een afspraak voor een raadpleging niet nakomt, zonder te verwittigen, wordt dit verrekend bij de volgende consultatie.

Alle vaste huisartsen zijn gedeconventioneerd. De HAIO’s zijn geconventioneerd. Dit wil zeggen dat u bij de vaste artsen iets meer betaalt dan bij de HAIO’s. Betalen kan bij ons met cash geld, maar ook met bancontact én met payconiq. We zouden onze patiënten dan ook vriendelijk willen vragen deze handige app te installeren op de smartphone indien mogelijk.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *