Wachttijden aan de telefoon

We ondervinden dat de wachttijden op maandag- en dinsdagochtend kunnen oplopen ondanks het feit dat onze twee secretaresses tegelijk uw oproepen beantwoorden. Dit probleem doet zich ook voor op andere dagen en dan voornamelijk tussen 8.00u en 9.30u.

Daarom stellen we in uw belang voor de periode tussen 8.00u en 9.30u voor te behouden voor afspraken voor de dag zelf of voor andere dringende vragen. Voor alle andere vragen kan u terecht tussen 9.30u en 12u. Indien mogelijk niet op maandag of dinsdag.

We willen graag elk probleem voor 100% volgens de regels van de goede geneeskunde behandelen. Bovendien willen we het afsprakensysteem zo efficiënt mogelijk laten verlopen, zodat u zo weinig mogelijk moet wachten.

Vrije raadpleging

Wegens de corona crisis is er voorlopig géén vrije raadpleging meer.

Huisbezoeken

De beste plaats om uw huisarts te raadplegen, is de praktijk zelf. Indien u om een bepaalde reden onmogelijk tot in de praktijk kan geraken, kan u een huisbezoek vragen. We vragen om dit indien mogelijk vóór 10 uur ’s morgens aan te vragen.

Kinderafspraakjes

Voor kinderen tot 12 jaar, is het elke weekdag mogelijk om een kinderafspraakje te maken.
U moet hiervoor telefonisch een plaats reserveren op de dag zelf.

Samen op consultatie?

Heb begrip dat indien de afspraak gemaakt is voor één patiënt, er dan ook slechts één patiënt onderzocht en behandeld kan worden. Gelieve meerdere afspraken te maken indien U met meer dan één persoon op raadpleging komt.

Iets meer tijd nodig?

Indien u consulteert voor een probleem dat vermoedelijk meer tijd vraagt bv. voor een ECG, een longfunctieproef, behandeling van een wrat, een gesprek,…, gelieve dit dan ook te vermelden bij het maken van de afspraak. Zo kan hiervoor voldoende tijd voorzien worden.

Bespreek op één consultatie slechts één probleem.

Iets afgeven?

Voor het regelen van praktische zaken zoals het afgeven of ophalen van documenten kan u terecht aan de balie in de praktijk tussen 8u00 en 12u00.

Afspraak vergeten?

We hebben alle begrip dat u eens een afspraak kan vergeten. De afgelopen maanden kwamen met enige regelmaat veel mensen per dag niet opdagen op het afgesproken tijdstip. Hiermee gaat veel tijd verloren.  We zien ons daarom helaas genoodzaakt om hiervoor een regeling te treffen. Vanuit onze bezorgdheid om zoveel mogelijk patiënten zo snel mogelijk te helpen, willen we met u afspreken dat indien u uw afspraak meermaals niet nakomt zonder te verwittigen, wij genoodzaakt zijn u naar een andere huisarts te verwijzen.

Online je afspraak boeken

Om een online afspraak te maken moet u een Globaal Medisch Dossier (GMD bij “Den Els” hebben.

Ik heb een GMD, ik maak een afspraak

Ik heb nog geen Globaal Medisch Dossier bij huisartsenteam Den Els

Enkele tips bij de online afspraken:

  • Vanaf 01/09/2022 is het hebben van een login verplicht om een online afspraak te kunnen maken. Indien u nog niet of dubbel in ons systeem staat, zal u online geen afspraak kunnen inplannen. Gelieve in dat geval telefonisch contact op te nemen zodat wij dit voor u in orde kunnen maken.
  • Kies de gewenste datum in de kalender linksboven. De dagen die volledig rood zijn, zijn volgeboekt. Op de dagen die oranje of groen gekleurd zijn, zijn er wel nog plaatsen vrij. Deze worden aangeduid door de vakjes met “consultatie.
  • Als u een consultatiemoment gevonden hebt dat u graag zou willen reserveren, klik op het gewenste tijdstip in het agenda overzicht en boek de afspraak.
  • Door de corona epidemie is het mogelijk dat het moeilijk is om een online afspraak te boeken, u kan steeds telefonisch terecht.
  • U kan een afspraak online annuleren tot 2 uur op voorhand (niet via info@denels.be). Dit kan ook telefonisch op de vaste telefoon in de voormiddag en op de dringende GSM nummer in de namiddag
  • Betaling van de consultatie kan cash, met payconiq of bancontact.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *